8 Aralık 2014 Pazartesi

SEN ABİSİN YADA ABLASIN,BÜYÜKSÜN DEMEYİN !!!!

            MERHABALAR.....

     Kardeşler arasındaki kaos sen büyüksün sen söylesin ,böylesin demekle başlıyor.Asla 

demeyin..

    Çocuga abilik yada ablalık misyonu yüklemeyin.Unutmayınki daha bir kaç zaman önceye 

kadar oda küçüktü ve hala küçük.Ayrıca o istemedi abi olmayı ,büyük olmayı.Bunu 

çocugunuza yansıtmadığınız taktirde büyüğede,küçügede aynı derecede davrandığınız 

süreceçocuklar arasındaki kaos çok daha aza iner.Bu arada ikinci çocuk daha küçük 

oldugundan birinciyi övmek adına bu kelimeyi kullanabiliriz tabiki...Mesela küçük 

anlamasada "hayır bunu sana veremem bu abinin,abin izin verirse verebilirim" bunun 

gibi.Küçük henüz bişeyden anlamadıgı süreyi çookkkk iyi değerlendirmeniz gerekiyor 

arkadaşlar bu çok önemli.Bu sürede büyük olanı bütün duygulara doyurursanız ,küçük alan 

ayaklanmaya başladıgında sizi öpüp sarıldıgında büyük daha az yara alır.Tabi hemen aynısını 

abiye, ablayada yapmak şartıyla.Ve kulagına "en çok seni seviyorum" demeyide 

unutmıycaksınız.Benim büyük oğlum çok duygusal ve vicdanlı başak burcu :) Onun için ben 

küçügün ne kadar minik oldugunu,yemek bile yiyemediğini (süt emerken) baksana altına 

yapıyor yazık ona, ona bakmak lazım biz olmazsak napar dimi ah yazik yaa falan diyerek 

kardesinin bize ihtiyaci oldugunu ona benimsettim.Bu okadar güzel bir taktik olduki sonrasi 

corap sökügü gibi geldi.Sizde çocugunuzun en beligin özelligini bularak bunu 

kullanabilirsiniz.Onun yararina olduğunu,onun icin yaptigimizi unutmadan.Tabi bunu 

abartmiycaz.Acindirmiycaz minigimizi.

   Gerekirse büyükle çekilmis eski videolarimizi oturup onunla tek tek izliycez ki ben bunu 

cookk yaptim.O videolarda onunla nasil ilgilendigimi,oyunlar 

oynadigimi,gülüsmelerimizi,sarilmalarimizi gördükçe benim tepkim şöyle oldu : Bak seni nasil 

büyütmüşüm gördünmü, ben Arslaninda annesiyim onuda ayni bu sekilde büyütücem.Buda 

Arda icin iyi bir ders oldu.Sizde deneyin kaos yaşamayin. :-) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder